Utbrot av kikhoste i Gudbrandsdalen

Det er for tida eit utbrot av kikhoste i Gudbrandsdalen, særleg i Nord-Fron kommune, med 25 tilfelle rapportert berre i april. Kikhoste er svært smittsomt og kan vere farleg for dei yngste borna som enno ikkje er vaksinert.

Vaksinasjon

Vaksinasjon er avgjerande for å beskytte mot denne sjukdommen. Born bør vaksinerast ved tre, fem og tolv månader, med påfyll i 2. og 10. klasse. Det er også anbefalt at gravide vaksinerast i andre eller tredje trimester for å beskytte barnet.

Frå 1. mai vil kikhostevaksine bli gitt til gravide som ein del av barnevaksinasjonsprogrammet.

Beskyttelse av dei mest sårbare

Kommunen tek steg for å beskytte dei mest sårbare, inkludert å tilby vaksine til gravide og dei som jobbar med born.

Dersom det er meir enn 10 år sidan du tok vaksinen, bør du kontakte legen din for vurdering.

Sjekk din vaksinasjonsstatus

For å sjekke din vaksinasjonsstatus, kan du logge inn på www.helsenorge.no. Hvis det er meir enn 10 år sidan du tok vaksinen for kikhoste, bør du kontakte legen din for å få vurdert om du skal ta den igjen. Vaksinen beskyttar også mot difteri, stivkrampe og poliomyelitt.

Ansvar for vaksinasjonsstatus

Vi minner om at det er kvar enkelt sitt ansvar å halde vaksinasjonsstatusen sin oppdatert etter 10. klasse, og www.fhi.no anbefaler ein oppfriskingsvaksine kvart 10. år.